Store Design and Visual Merchandising: Creating Store Space That Encourages Buying
Produktbeskrivelse
I en tid hvor selvbetjente butikker, mettet marked og stadig mer kresne kunder preger handel, har den nøye og vitenskapelig funderte utformingen av salgsområdet blitt en avgjørende suksessfaktor for både detaljhandels- og tjenestebaserte virksomheter. I denne boken finner leserne et variert utvalg av praktiske forslag til hvordan man kan optimalisere designet av detaljhandelssteder og tjenestemiljøer for å øke kundetilfredsheten og salget. Boken legger vekt på anvendeligheten av de diskusjoner og konsepter som presenteres, samtidig som den har et solid fundament i forbruker- og psykologisk forskning. Dette gir boken en unik posisjon sammenlignet med verk skrevet av kunstnere, arkitekter og interiørdesignere som ofte mangler et vitenskapelig grunnlag, samt akademiske artikler som ofte er utilgjengelige for den kunnskapsrike, men ikke-spesialiserte leseren. Forfatteren trekker i denne boken på både den nyeste forskningslitteraturen og sin egen erfaring som markedsføringskonsulent og forbrukerforsker.