Boken "Tropical Dream Palaces" gir en grundig utforskning av filmens rolle som fritidsaktivitet i Afrika, med et spesielt fokus på Vest-Afrika. Til tross for at mange studier har analysert film i regionen, er det få som har vurdert den sosiale og kulturelle betydningen av kinoer som steder for drømmer, diskusjoner og debatter. Movie theatres har alltid gitt et pusterom fra hverdagen, fungert som både fluktsteder og læreplasser. Videre har kino vært et potensielt subversivt medium, som tilbyr alternative perspektiver på koloniale fortellinger. I denne boken spores historien om filmens ankomst til Vest-Afrika på begynnelsen av 1900-tallet og frem til uavhengighetstiden, og den tar også et blikk på sentralafrikanske modeller. Georg berører viktige temaer som filmens distribusjon i kolonitiden, visningssteder, utbredelse og ulike kategorier av kinoer. Leseren får også innblikk i publikums sammensetning, inkludert kjønn og aldersgrupper, dannelsen av en filmkultur, og hvordan visningene har påvirket samfunnets utvikling. "Tropical Dream Palaces" fyller et historiografisk hull og tilbyr en ny forståelse av filmens plass i det afrikanske landskapet.