Den tredje utgaven av "Tourism Information Technology" gir en grundig oppdatering om kompleksiteten ved bruk av informasjonsteknologi i reiselivsbransjen. Boken analyserer IT-applikasjoner på tvers av alle sektorer, inkludert flyselskaper, reiseformidlere, overnatting, serveringsbransjen, destinasjoner, attraksjoner, arrangementer og underholdning. Denne fullt oppdaterte utgaven er strukturert rundt de ulike fasene av besøkende sin reise, og gir en innsikt i hvordan turister benytter teknologi for å støtte beslutningstaking før reisen, under transport og på destinasjonen. Boken tilbyr et omfattende og oppdatert dekning av sentrale emner innen reiselivsrelaterte informasjonsteknologier. Den tar for seg nye områder som utvidet og virtuell virkelighet, robotikk, smarte destinasjoner, disruptiv innovasjon, den delende økonomien, crowd-sourcing for bærekraft, nettryktehåndtering og big data. Med en rikdom av pedagogiske elementer er boken designet for å fremme studentens læring, inkludert nøkkelmodeller og konsepter.