For å forberede elever på livslang læring kreves det en endring mot dypere læring: en vektlegging av overførbar kunnskap og problemløsningsevner, i tillegg til utviklingen av en positiv eller vekstorientert tankegang. Dypere læring er nært knyttet til CLIL (Content and Language Integrated Learning) – en revolusjonerende undervisningsmetode der elever studerer fag på et annet språk. Denne boken fungerer som en praktisk følgesvenn til den innflytelsesrike boken 'Beyond CLIL'. Den gir trinn-for-trinn instruksjoner for design og implementering av innovative oppgaver og materiale for utvikling av flerspråklighet. Boken inneholder også annoterte casestudier av undervisningsplaner som tar for seg dypere læring innen et bredt spekter av skolefag, ved bruk av en innovativ og velprøvd mal, for å hjelpe lærere med å utforske mulighetene for dypere læring i sine egne klasserom. Teoretisk forankret gir denne boken en veikart for skoler, fra utforskende første steg til tverrfaglige prosjekter.