Boken 'Bach's Feet' tar leseren med inn i den fascinerende verden av orgelmusikk, der organisten sitter som en majestetisk skikkelse ved det som ofte omtales som instrumentets konge. Med tusenvis av rør som stiger opp rundt ham, har han hendene opptatt med manualene mens føttene beveger seg utrettelig over pedalbrettet. Dette bildet av musikalsk selvsuffisiens åpner opp for en rekke musikalske muligheter som overgår enhver annen form for soloprestasjon. David Yearsley undersøker i sin bok betydningen av det eldgamle og rike europeiske instrumentet, med særlig fokus på de tyske røttene til den unike bruken av føttene i orgelspill. Gjennom en grundig analyse av varierte musikalske, litterære og visuelle kilder, belyser 'Bach's Feet' den kulturelle betydningen av denne fysisk krevende musikkuttryksformen. Leseren får innsikt i alt fra de blinde tyske organistene på 1500-tallet, til den sentrale rollen som Bachs musikk og arv har hatt, og videre til de nyutdannede organistene i det britiske imperiet samt de dystopiske visjonene hos nazistenes propagandister.