I denne banebrytende tverrfaglige studien utforskes krysspunktene mellom visuell kultur, design og politikk i Beirut fra slutten av 1950-tallet til midten av 1970-tallet. Boken gir en kritisk analyse av en global konjunktur i Libanons historie, preget av antikolonial kamp og komplisert av den kalde krigen. I motsetning til en feirende erindring om de 'gylne årene', blir Beiruts lange 1960-tall fremstilt som en liminal junktur – en tid og rom fylt med både politiske radikaliteter og en dypt cosmopolitisk ånd. Zeina Maasri graver i de transnasjonale kretsene som inspirerte arabiske modernistiske bestrebelser, og kaster lys over betydelige kulturelle transformasjoner som gjorde Beirut til et middelhavsnav for turisme og fritid, et knutepunkt for moderne kunst og pan-arabisk publisering, samt en sentral aktør i den palestinske motstandsbevegelsen og revolusjonær anti-imperialisme. Gjennom uutforskede arkiver av trykte medier utvider denne boken perspektivet på historisk analyse av den postkoloniale arabiske øst.