Cambridge University Press

Dialogic Inquiry

Dialogic Inquiry

Produktbeskrivelse

I over et kvarter har debatten rundt utdanningsreformer vært preget av to motstridende synspunkter: de som støtter en 'progresiv' barnesentrert tilnærming, og de som ønsker en retur til en mer strukturert, lærerledet læreplan som vektlegger grunnleggende kunnskap og ferdigheter. Vygotskys sosial-konstruktivistiske teori tilbyr en alternativ løsning ved å fremheve co-konstruksjon av kunnskap blant både mer og mindre modne deltakere som engasjerer seg i felles aktiviteter, der semiotisk mediering fungerer som det primære verktøyet som de mindre erfarne kan benytte for å finne løsninger på hverdagens utfordringer, med ressurser tilgjengelig i samfunnet. Boken inneholder også illustrative eksempler fra klasseromsstudier samt en komparativ analyse av teoriene og komplementære utviklinger i verkene til Vygotsky og språkforskeren M. A. K. Halliday. Dette unike verket vil være til stor nytte for alle innen utdanningsfeltet, så vel som for sosiolingvister.

Prishistorikk

Lavest
1182 KR
Høyest
1610 KR
Gjennomsnitt
1554 KR
Median
1602 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Cambridge University Press
Navn Dialogic Inquiry
GTIN/EAN/ISBN 9780521631334
Kategorier Bøker