I denne boken dykker Carolyn M. Laferrière ned i Atheniske vase-maleri og relieffer som skildrer gudene, ofte fremstilt som musikere, for å rekonstruere hvordan bildene antyder lydene av musikken gudene skapte. Ved å integrere innsikter fra nyere forskning innen sansestudier, vurderer hun en formell analyse sammen med litterære og arkeologiske bevis for å utforske musikkulturen i Athen. Laferrière argumenterer for at bilder kunne visuelt antyde lydene av gudene' musikk. Denne representasjonsstrategien, hvor syn og lyd blandes, formidler den 'uhørlige' naturen av musikken: fordi den ikke kan høres fysisk, er det opp til menneskets fantasi å gi den lyden og vekke seernes fler-sanselige engasjement med bildene. Videre, når objektene plasseres innenfor sine antatte opprinnelige kontekster, etablerer de et nettverk av interaksjon mellom seeren, den visualiserte musikken og landskapet, som alle bestemte hvordan guddommelig musikk ble fremstilt, oppfattet og forstått.