Produktbeskrivelse
Underholdnings- og mediebransjen har blitt en av de mest betydningsfulle sektorene i den amerikanske økonomien, og den fortsetter å vokse globalt. Den tiende utgaven av "Entertainment Industry Economics" er en omfattende referanseverksbok som utforsker økonomien innen film, musikk, TV, reklame, kringkasting, kabel, kasinoer, publisering, kunst og kultur, scenekunst, leker og spill, sport, samt fornøyelsesparker. Denne oppdaterte utgaven samler en stor mengde data og gir en aktuell veiledning til økonomiske aspekter, finansiering, regnskap, produksjon, markedsføring og historikk knyttet til disse sektorene både i USA og internasjonalt. Nytt materiale i denne utgaven inkluderer analyser av strømmingstjenester, sammenhengen mellom demografi og underholdningsutgifter, det elektromagnetiske spektrum for kringkastere, samt reviderte FASB-regnskapsregler for film og TV. Boken er en essensiell ressurs for finansanalytikere, investorer, økonomer, bransjeledere, regnskapsførere, jurister, reguleringsmyndigheter og journalister, i tillegg til studenter som forbereder seg på å tre inn i denne dynamiske bransjen.