Den grundig reviderte utgaven av 'Industrial Organization: Markets and Strategies' presenterer et oppdatert og grundig blikk på moderne industriell organisasjon. Boken kombinerer teori med praktiske anvendelser og trekker konsekvenser for firmastrategi og konkurransepolitikk. Denne omfattende læreboken gir leserne en dyp forståelse av de viktigste modellene for å forstå strategiene som velges av selskaper med markedsmakt. I tillegg viser den hvordan disse selskapene tilpasser seg ulike markedsmiljøer. Den andre utgaven inkluderer nye og reviderte formelle modeller samt case-studier. De formelle modellene presenteres grundig, og analysene oppsummeres i 'lærdommer' som fremhever hovedinnsiktene. Teoriene suppleres med en rekke virkelige caser som engasjerer studentene og hjelper dem å knytte teoriene til faktiske situasjoner. Kapitlene inneholder oppgaver for repetisjon, øvelser og forslag til videre lesning for å berike læringsopplevelsen, og en tilhørende nettressurs gir ytterligere støtte til studentene.