Boken "Introducing Second Language Acquisition" gir en solid innføring i andre språ erverv og har etablert seg som det mest sentrale verket for studenter innen lingvistikk, psykologi, utdanning og for lærerstudenter. Den tredje utgaven tilbyr en omfattende dekning av grunnleggende konsepter knyttet til erverv av andrespråk, både hos voksne og barn, i formelle og uformelle læringsmiljøer, samt i forskjellige sosio-kulturelle kontekster. Boken tar en tverrfaglig tilnærming, som oppfordrer studentene til å se på andrespråksoppkjøp fra lingvistiske, psykologiske og sosiale perspektiver. Hver kapittel inneholder en liste over viktige begreper, en oppsummering, samt et variert utvalg av oppgaver som er tilpasset både selvtesting og klasse-discusjon. Den tredje utgaven er grundig revidert og inkluderer nytt materiale om de praktiske aspektene ved språkundervisning, sammen med oppdaterte nettressurser, inkludert nye klasseromsaktiviteter tilknyttet hvert kapittel, samt oppdaterte referanser og videre lesning.