John Cage er mest kjent for sin indeterminate musikk, en stil som gir utøverne betydelig frihet til å ta kreative beslutninger. Men hvor mye frihet ga Cage egentlig? Martin Iddons bok er den første i sitt slag som samler all eksisterende korrespondanse mellom komponisten John Cage og pianisten David Tudor, en av Cages mest provokative og betydningsfulle musikalske samarbeidspartnere. Boken skildrer deres partnerskap fra samarbeidet i New York på tidlig 1950-tallet, gjennom ulike turneer i Europa, til de sentrale fasene av deres arbeid fra 1960-tallet og fremover, som i stor grad ble utført innen rammen av Merce Cunningham Dance Company. Ved å utforske spørsmålet om hvor mye kreativ fleksibilitet Tudor ble tildelt, inkluderer Iddon detaljerte eksempler på hvordan Tudor realiserte Cages verk, med særlig fokus på verkene 'Music of Changes' til 'Variations II'. Dette illustrerer hvordan komponisten og pianisten påvirket hverandres metoder og stiler, og gir en dypere forståelse av deres unike samarbeid.