Hvorfor opplever enkelte bedrifter vedvarende suksess, mens andre sliter og til og med mislykkes? I boken "Leading Strategic Change" gir Eric Flamholtz og Yvonne Randle en grundig analyse av at evnen til å tilpasse seg og håndtere ulike former for endring er avgjørende for langvarig suksess i organisasjoner. Med over 30 års erfaring fra konsulenttjenester hos store selskaper, kombinerer forfatterne teoretiske og praktiske modeller for organisasjonsendring, i tillegg til en ny teori om lederskap, for å skape et rammeverk for å forstå, planlegge og led endring. Rammeverkets omfang og verdi blir tydeliggjort gjennom ni virkelige case-studier, som spenner fra relativt små selskaper som IndyMac Bank og Infogix, til store multinasjonale selskaper som Starbucks og Westfield. Boken gir praktiske retningslinjer til alle som har ansvar for å håndtere og lede endring i organisasjoner. Dette verket er en utmerket guide som fremhever de mange lærdommene knyttet til vellykket organisatorisk endring.