I dagens samfunn ønsker flere mennesker å lære hvordan de kan gjøre en meningsfull forskjell i saker de brenner for. Tradisjonelle metoder for læring er imidlertid ofte utilstrekkelige for dette formålet. Denne boken presenterer en teoretisk og praktisk tilnærming som kan bidra til å endre dette. Vi introduserer konseptet med sosiale læringsrom som har fokus på utviklingen av både nye ferdigheter og en følelse av handlekraft. Boken gir en omfattende rammeverk for å forstå verdien av sosiale læringsrom: hvordan man kan skape denne verdien, overvåke den og lære gjennom en iterativ prosess. Den fungerer som et nyttig supplement og presisering av 'fellesskap av praksis' for de som er kjent med teorien. For lesere som ikke er kjent med dette, vil kapitlene i boken legge frem en ny metode for tilnærming til læring. Dette verket er skrevet for å imøtekomme behovene til lesere på tvers av ulike felt, inkludert forskere, pedagoger og ledere innen forretning, offentlig sektor, helsetjenester og internasjonal utvikling.