I takt med den økende bruken av nye teknologier og medier, er måten vi kommuniserer på i rask endring. Boken "Literacies" gir en omfattende introduksjon til pedagogikk knyttet til literacy i dagens medielandskap. Den fokuserer ikke bare på lesing og skriving, men også på andre kommunikasjonsformer som muntlig, visuell, auditiv, gestikulær og romlig kommunikasjon. Dette fokuset er ment å supplere, og ikke erstatte, den fortsatt viktige rollen som alfabetisk literacy spiller. Med bruk av virkelige eksempler og illustrasjoner belyser "Literacies" erfaringene til både lærere og elever, og kartlegger et bredt spekter av metoder som lærere kan anvende for å hjelpe sine elever med å utvikle sine ferdigheter i lesing, skriving og kommunikasjon. Videre utforsker den det mangfoldet av literacy som finnes, samt variasjonen i sosio-kulturelle kontekster i dagens arbeidsliv, offentlige rom og lokalsamfunn. Med vekt på de praktiske «hvordan»-aspektene ved å utforme literacy-læringsopplevelser og vurdere læringsutbytte, tilbyr denne boken en moderne og grundig tilnærming til temaet.