Åpen innovasjon (OI) har blitt et stadig mer aktuelt tema det siste tiåret, og stadig flere små og mellomstore bedrifter (SMB) tar i bruk OI-praksis for å oppnå konkurransefortrinn. Til tross for økningen i interessen for dette feltet, har fokus på åpen innovasjon i SMB vært begrenset, både fra forskere og praktikere, mens de fleste publikasjoner i stor grad har rettet seg mot store selskaper. Denne boken har som mål å rette opp denne ubalansen ved å tilby en grundig studie som er nyttig for både bedriftsledere og mastergradsstudenter. Gjennom detaljerte casestudier fra suksessfulle selskaper, undersøker den ulike tilnærminger til håndtering av åpen innovasjon, og utvikler praktiske retningslinjer for implementering. Boken belyser også viktige forskjeller mellom OI-strategier hos SMB og store selskaper. Funnene vil være av stor verdi for studenter og profesjonelle som arbeider med innovasjonsledelse, åpen innovasjon, ledelse av små bedrifter og entreprenørskap.