Cambridge University Press

Market Investigations

Market Investigations

Produktbeskrivelse

I mange økonomiske sektorer, der digitalindustriene er i front, har markedsmakten til dominerende selskaper økt jevnt og trutt, og sjeldent blitt utfordret av konkurrenter. Eksisterende konkurranselover og reguleringer har vist seg utilstrekkelige når det gjelder å gjøre markedene mer konkurransedyktige. Denne boken argumenterer for at det er behov for et nytt verktøy for konkurranse: markedsundersøkelser. Dette verktøyet gir myndighetene mulighet til å gripe inn i markeder som ikke fungerer som de skal, på grunn av markedsforhold som nettverksbiter, stordriftsfordeler, bytteomkostninger og atferdsmessige skjevheter. Boken forklarer rollen til markedsundersøkelser, vurderer deres bruk i de få jurisdiksjonene hvor de eksisterer, og diskuterer hvordan de bør utformes. Gjennom dette arbeidet presenterer den et uvurderlig og tidsriktig instrument for både praktikere og akademikere.

Prishistorikk

Lavest
1167 KR
Høyest
1523 KR
Gjennomsnitt
1462 KR
Median
1515 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Cambridge University Press
Navn Market Investigations
GTIN/EAN/ISBN 9781316513163
Kategorier Bøker