Markedsstudier er et nyoppstått felt som fokuserer på å forstå opprinnelsen, kjernebegrepene, teoriene og metodene som for tiden blir brukt og utviklet for å undersøke markedene i utvikling. Dette banebrytende verket gir en unik oversikt som introducerer, plasserer og videreutvikler dette svært fruktbare forskningsområdet. "Market Studies" er den første boken som samlet temaene, verktøyene og metodene i ett omfattende bind. Boken dekker emner som markedsorganisering og -design, performativitet i og rundt markeder, verdsetting, markedsplasser og rom, samt metoder som kan brukes til å studere markeder. Videre utforsker den feltets forbindelser til nærliggende disipliner og fremtiden for markeder. Ved å anerkjenne den sosio-materielle sammensetningen av markeder setter forfatterne markedspraksiser i sentrum for undersøkelsen, og tilbyr innsikt i fremtiden og den potensielle innvirkningen av forskningen innen markedsstudier. Den samtidige, praktiske og tverrfaglige tilnærmingen forsterkes av flere eksempler på original empirisk forskning.