Cambridge University Press

Marketing Democracy

Marketing Democracy

Produktbeskrivelse

I nærmere to tiår har USA investert over 2 milliarder dollar i å fremme demokrati i Midtøsten, med tilsynelatende lite synlig effekt. For å forstå den begrensede virkningen av denne hjelpen, samt beslutningene fra autoritære regimer om å tillate demokratiinitiativer som i siste instans har som mål å utfordre deres makt, undersøker "Marketing Democracy" hvordan demokrati-hjelp er konstruert og praktisert både i Washington D.C. og i Egypt og Marokko, to av de største mottakerne av amerikansk demokrati-hjelp i regionen. Gjennom omfattende feltarbeid, nye data om yrkesbakgrunnen til de som jobber med demokrati, arkivforskning og nylig avklassifiserte regjeringsdokumenter, setter Erin A. Snider fokus på stemmene og handlingene til de som har vært engasjert i demokratiprosjekter de siste tre tiårene. Boken tilbyr et nytt rammeverk for å forstå den politiske økonomien bak demokrati-hjelp. Sniders forskning avdekker hvordan denne hjelpen faktisk kan styrke, snarere enn å utfordre, autoritære regimer.

Prishistorikk

Lavest
399 KR
Høyest
453 KR
Gjennomsnitt
436 KR
Median
444 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Cambridge University Press
Navn Marketing Democracy
GTIN/EAN/ISBN 9781108947978
Kategorier Bøker