Moralopplæring utgjør en sentral bekymring for samfunn som setter pris på rettferdighet og velferd for barn. Hvordan kan unge mennesker få nødvendig moralsk veiledning for å navigere i dagens komplekse sosiale landskap? Hvilke teorier, perspektiver, verdier og idealer er best egnet til å møte disse utfordringene? Denne boken gir lærere verdifulle innblikk i både utfordringene og mulighetene som følger med moralopplæring fra ulike etiske synsvinkler. Den undersøker og analyserer flere viktige utviklinger innen etikk og moralsk psykologi, i tillegg til hvordan man kan takle sentrale moralske problemstillinger i dagens klasserom. Gjennom dette arbeidet bidrar 'Moral Education in the 21st Century' til en dypere forståelse av kompleksiteten i å hjelpe unge mennesker med å utvikle seg til moralske agenter og etiske individer. Derfor vil forskere, studenter og profesjonelle innen felt som moralopplæring, moralsk psykologi, moralfilosofi, etikk, utdanningsteori og utdanningsfilosofi ha stor nytte av innholdet i denne boken.