Boken "Music Contracts in the Streaming Age" undersøker kontraktsforholdene i musikkbransjen, med fokus på samspillet mellom komponister og utøvende musikere og deres viktigste samarbeidspartnere i den digitaliserte musikkindustrien, som musikkforlag og plateselskaper. Med musikkstrømming som en integrert del av hverdagen, tar boken for seg hvordan det juridiske rammeverket påvirker og bør påvirke slike kontrakter, både i teori og praksis. Hovedmålet er å bidra til en mer rettferdig fordeling av makt som motvirker skjevheten som ofte oppstår i forhandlingene mellom musikere og deres kommersielle partnere. Gjennom en grundig analyse av opphavsrett og kontraktsrett på både EU-nivå og nasjonalt nivå, belyser boken også relevante prinsipper fra kontraktsrett, konkurranserett og andre gjeldende regler som begrenser urimelige vilkår i bedriftskontrakter og handelspraksis. Den gir en inngående studie av hvordan de juridiske rammene fungerer i land som Belgia, Frankrike, Tyskland og Nederland.