Vi lever i en tid preget av selskapers fremvekst, samtidig som antallet ikke-statlige organisasjoner (NGOer) som Amnesty International, CARE, Greenpeace, Oxfam, Save the Children og WWF har økt raskt de siste tjue årene. Dette har ført til at disse to svært forskjellige organisasjonstypene spiller en stadig viktigere rolle i utformingen av samfunnet vårt, selv om de ofte har vidt forskjellige agendaer. Boken fokuserer på de dynamiske interaksjonene, både konfliktfylte og samarbeidsorienterte, mellom selskaper og NGOer. Den presenterer grundige modeller, rammeverk og casestudier for å dokumentere de ulike måtene NGOer retter oppmerksomheten mot selskaper, gjennom boikotter, proxy-kampanjer og andre advokatinitiativer. Videre forklarer den det fremvoksende mønsteret av tverrsektorielle allianser og partnerskap mellom selskaper og NGOer. Denne boken kan hjelpe ledere, aktivister, forskere og studenter med å bedre forstå naturen, omfanget og utviklingen av disse komplekse relasjonene.