Overcoming Fragmentation in Teacher Education Policy and Practice
Produktbeskrivelse
Denne boken er et samarbeid mellom fakultetet for utdanning ved Universitetet i Cambridge og belyser banebrytende forskning innen lærerutdanning, internasjonal utdanningsreform og språkundervisning. Behovet for større sammenheng mellom de ulike aspektene av lærerutdanning har lenge vært anerkjent. 'Universitetering' av den innledende lærerutdanningen oppfattes ofte som en faktor som utvider gapet mellom teori og praksis. I mange land finnes det ikke en fast tilpasning mellom innledende lærerutdanning, introduksjonsprogrammer og kontinuerlig faglig utvikling. Forskning på lærerutdanning er ofte nært knyttet til nasjonale systemer, som medfører motstridende krefter på institusjoner for lærerutdanning. Neoliberale politiske initiativer har ført til økt fragmentering innen feltet. Denne boken tar for seg disse problemene i en internasjonal kontekst og har som mål å identifisere retninger for fremtidig forskning knyttet til policy og praksis i lærerutdanning.