Cambridge University Press

Party Brands in Crisis

Party Brands in Crisis

Produktbeskrivelse

Hvorfor har så mange etablerte politiske partier i Latin-Amerika kollapset de siste årene? I "Party Brands in Crisis" blir det presentert en forklaring som fremhever hvordan handlinger fra eliten påvirker velgeratferd. I løpet av 1980- og 1990-tallet implementerte politiske eliter i regionen tiltak som var inkonsistente med partiets tradisjonelle posisjoner, noe som førte til intern konflikt i partiene. De inngikk også uventede allianser med tradisjonelle rivaler. Disse handlingene svekket partienes merkevare og reduserte velgernes tilknytning. Uten en solid partisupport ble partiene mer sårbare for kortsiktig omvendt avstemning, og velgere uten partitetthet forlot regjeringene når de ikke leverte gode resultater. "Party Brands in Crisis" gir den første generelle forklaringen på partier som faller fra i Latin-Amerika, og understreker samspillet mellom elitens atferd og massens holdninger.

Prishistorikk

Lavest
344 KR
Høyest
473 KR
Gjennomsnitt
415 KR
Median
473 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Cambridge University Press
Navn Party Brands in Crisis
GTIN/EAN/ISBN 9781107423206
Kategorier Bøker