Undersøkelsesforskning står overfor en krise. Bevilgningen av respondenter til meningsmålinger har falt, og nylige avvik i viktige valg har undergravd feltets troverdighet. Meningsmålere har utviklet en rekke verktøy for å håndtere dette nye landskapet, hvor stadig flere baserer seg på risikable opt-in utvalg. Nesten alle disse verktøyene forutsetter at respondentene i hver demografisk kategori representerer hele befolkningen i den kategorien, noe som sjelden er en pålitelig sannhet. "Polling at a Crossroads" overgår slike strenge begrensninger ved å tilby redskaper som fungerer selv når surveyrespondentene er ukonvensjonelle på komplekse måter. Boken inneholder casestudier som illustrerer hvordan man kan unngå å undervurdere støtten til Trump, samt hvordan tradisjonelle meningsmålinger forsterker partipolitiske forskjeller. Denne boken hjelper oss med å tenke klart og noen ganger på motstridende måter, og peker mot enkle, kostnadseffektive endringer som kan bedre møte dagens utfordringer innen meningsmålinger.