I en tid preget av klimaendringer er det ikke lenger tilstrekkelig for bedrifter å bare implementere strategier for miljøvennlig drift som fokuserer på å 'grønnlegge' forretningen og opprettholde en 'business-as-usual'-tankegang. Gregorio Martín-de Castro og Javier Amores-Salvadó argumenterer for at det er nødvendig med disruptive forretningsmodeller og løsninger. De presenterer en ny regenerativ strategi som knytter klimavitenskap til ledelsestudier. Hovedtrekkene ved denne strategien inkluderer banebrytende klimavitenskaplige løsninger, som fanger opp og utnytter karbondioksid fra atmosfæren for å produsere netto nullutslipp eller til og med negative utslipp, samtidig som man oppnår positive miljømessige eksterne effekter. Videre redefinerer de selskapets formål innenfor et økologisk, etisk og moralsk perspektiv, som integrerer økoemosjonell velstand, miljøytelse, systemisk sosial-økologisk resiliens, bredere interessentledelse og et langsiktig perspektiv. Forfatterne viser at ved å anvende denne strategien kan selskaper ikke bare redusere sine negative miljøeffekter, men også bidra til en mer bærekraftig fremtid.