Denne boken, skrevet av Ken Hyland, gir en grundig og tilgjengelig innføring i teoriene og praksisen rundt undervisning av skriving for EFL/ESL-studenter. Uten å anta noe spesialistkunnskap, presenterer Hyland nøye de sentrale aspektene ved kursdesign, timeplanlegging, tekster og materialer, oppgaver, tilbakemelding og vurdering, samt hvordan dagens forskning kan anvendes i klasserommet. Den andre utgaven er fullstendig revidert for å inkludere oppdatert informasjon om automatisert tilbakemelding, plagiat, sosiale medier, virtuelle læringsmiljøer og lærernes arbeidsmengde. Boken tar et klart standpunkt ved å påpeke at studenter som skriver, ikke bare trenger realistiske strategier for utkast og revisjoner, men også en klar forståelse av sjanger for å kunne strukturere skriveopplevelsene sine i henhold til forventningene fra spesifikke lesersamfunn og de begrensningene som gjelder i bestemte kontekster. Med refleksjonsoppgaver, gjennomgangsspørsmål, rikelig med eksempler og et nytt, omfattende glosarium er denne boken uvurderlig for både fremtidige og nåværende lærere.