Hvordan kan produsenter av kapitalvarer lykkes i utviklingen av tjenestebedrifter? Hvilke nettverksstrategier kan produksjonsbedrifter benytte seg av når de ønsker å utvide sine tjenester? I løpet av det siste tiåret har forretningsmiljøet for produsenter av kapitalvarer endret seg dramatisk. Få produsenter i denne sektoren klarer å overgå konkurrentene kun ved hjelp av produktrelaterte teknologier og innovasjoner. Derfor har mange begynt å inkludere tjenester i sine produkter som en respons på synkende kvartalsresultater og tap av strategisk differensiering gjennom produktinnovasjon og teknologisk overlegenhet. Basert på over tolv års forskning gir denne boken akademikere og næringslivsprofesjonelle en omfattende oversikt over strategiene som er tilgjengelige for verdiskaping gjennom utvikling av tjenestebedrifter. Den inneholder casestudier og dekker et bredt spekter av emner, inkludert nye utfordringer som tjenesteyting i små og mellomstore selskaper, samt forretningsinnovasjon.