Cambridge University Press

Social Capital

Social Capital

Produktbeskrivelse

I boken 'Social Capital' utforsker Nan Lin betydningen av sosiale forbindelser og relasjoner som viktige verktøy for å oppnå mål. Sosial kapital, som representerer ressurser som kan hentes fra slike forbindelser, er avgjørende for individer, sosiale grupper, organisasjoner og lokalsamfunn. Dette står i tillegg til human kapital, som refererer til hva en person eller organisasjon faktisk besitter. Lin plasserer sosial kapital i konteksten av kapitalteorier, både klassiske og nyklassiske teorier, og tydeliggjør de ulike elementene og påstandene knyttet til dette konseptet. Boken presenterer også forskningsprogrammer og resultater, samt en agenda for videre undersøkelser. I tillegg teoretiserer den sosial kapital sin betydning i ulike interaksjoner mellom individuelle handlinger og den sosiale strukturen, inkludert primære grupper, sosiale utvekslinger, organisasjoner, institusjonelle transformasjoner og cybersystemer. Nan Lin gir en treffende introduksjon til en banebrytende teori som tydelig argumenterer for at både 'hvem du kjenner' og 'hva du vet' er nøkkelfaktorer som skaper forskjeller i livets utfoldelse.

Prishistorikk

Lavest
333 KR
Høyest
347 KR
Gjennomsnitt
340 KR
Median
340 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Cambridge University Press
Navn Social Capital
GTIN/EAN/ISBN 9780521521673
Kategorier Bøker