I boken "The Mortal Voice in the Tragedies of Aeschylus" utforskes hvordan stemmen knytter vår legemlige eksistens til de teoretiske verdener vi konstruerer. Forfatteren, Sarah Nooter, argumenterer for at stemmen er en sentral komponent i den dødelige identiteten som fremstilles i Aiskhylos’ tragedier. Boken begynner med å presentere oppfatningene av stemmen i antikk gresk poesi og filosofi, der stemmen forstås både i sin mest bokstavelige og fysiske form, samt gjennom de mange metaforiske betydningene som følger med den. Gjennom grundige analyser av Aiskhylos’ tragedier og fragmenter viser Nooter hvordan stemme og dens fremføring gir dypere mening til verkene, med særlig fokus på "Oresteia". Nooter demonstrerer hvordan stemmen, som både en uendelig metafor og en performativ aktør, fungerer som den primære konfigureringen gjennom hvilken Aiskhylos' dramaer bør oppfattes. Denne originale boken vil vekke interesse hos alle som er opptatt av klassisk litteratur, samt de som fokuserer på materielle tilnærminger til tekstforståelse.