Mens den konvensjonelle visdom hevder at tilliten mellom mennesker – til regjeringen, til selskaper og til hverandre – er på et historisk lavt nivå, viser fremveksten av internett nye måter å rehabilitere og styrke denne tilliten på. Et av de mest illustrative eksemplene på dette er Uber, et selskap som på overflaten lar enkeltpersoner med smarttelefoner bestille reiser med fremmede, men som på et dypere nivå opererer innen tillitens rike. I boken 'The Trust Revolution' tar M. Todd Henderson og Salen Churi oss med på en reise gjennom innovasjonens og tillitens historie. De kobler moderne selskaper som Uber til middelalderske laug, tidlige selskaper, selvregulerende organisasjoner og administrasjonsorganer fra den amerikanske New Deal-epoken. Denne boken er et must for alle som ønsker å forstå hvordan tillit – og måtene den skapes på – kan utvide mulighetene for menneskelig samarbeid, samtidig som den har potensial til å redusere omfanget av statlig og selskapskontroll over våre liv.