Boken 'Begynneropplæring i KRLE' undersøker grunnleggende prinsipper for begynneropplæring i skolefaget KRLE, med særlig fokus på de yngste elevene. Forfatterne presenterer en rekke sentrale temaer som religionsundervisning, etikk, samt samiske perspektiver. Gjennom ulike kapitler belyser de hvordan man kan implementere varierte arbeidsformer i undervisningen, herunder lek, samtalemetoder, digitale simuleringer, samt bruk av bøker og tegneserier. Denne fagfellevurderte antologien gir et verdifullt innblikk i hva begynneropplæring i KRLE er og kan innebære i skolesammenheng. Begrepet begynneropplæring har vært en viktig del av norsk utdanningsdiskurs i over tyve år og er spesielt relevant innenfor grunnskolelærerutdanningene. Forfatterne drøfter forskjellige tolkninger av begrepet i KRLE-faglig kontekst og oppfordrer til en dypere refleksjon rundt dette temaet. Antologien er et uvurderlig ressurser for forskere, utdannere, lærerstudenter og lærere som ønsker å utvikle sin forståelse av begynneropplæring i KRLE.