Boken "Digital studieteknikk. Hvordan lære i informasjonssamfunnet" utforsker innovative tilnærminger til studieteknikk som lar deg frigjøre tid, arbeide mer effektivt og forbedre læringsopplevelsen. I over 30 år har digitale verktøy vært en del av skolen, og denne teknologiske utviklingen har både tatt over mange av de oppgavene vi tidligere utførte, og gitt oss økt mental kapasitet. Samtidig innebærer dette at vi må tilpasse oss nye måter å arbeide på. I denne boken introduseres andre og mer effektive metoder som kan hjelpe deg med å organisere studieteknikken din. Med enkle verktøy og strategier kan du forbedre din egen læringsprosess. Den reviderte utgaven av boken inkluderer et nytt kapittel som diskuterer bruken av kunstig intelligens i læring, inkludert verktøy som ChatGPT, og muligheten for å lage bilder til egne oppgaver. I tillegg tar boken for seg nye verktøy og relevante endringer siden den forrige utgaven i 2017, som GDPR, universell utforming og Notion. Boken gir en helhetlig tilnærming til hvordan digitale hjelpemidler kan utnyttes for å forbedre studieteknikken.