Dybdelæring er en banebrytende bok som utforsker et nytt læringsbegrep og en filosofi for en omfattende endring i skole- og utdanningssystemet. Det 21. århundre bringer med seg unike utfordringer og krav fra samfunnet, som skoler må tilpasse seg. I et stadig mer sammenvevd lokalt, nasjonalt og globalt samfunn er det avgjørende at utdanningssystemet utvikler et oppdatert syn på læring og kunnskap. Forfatterne, Michael Fullan, Joanne McEachen og Joanne Quinn, presenterer begrepet dybdelæring som en essensiell komponent for at elever på alle nivåer skal kunne tilegne seg den nødvendige kunnskapen for fremtiden. De påpeker viktigheten av at lærere og skoleledere aktivt imøtekommer elevenes varierte behov og interesser på en mer omfattende måte enn tidligere praksis. Gjennom praktiske eksempler og teoriutvikling fra NPDL – New Pedagogies for Deep Learning – gir de innsikt i hvordan utdanning kan transformeres for å bli mer relevant og effektiv i møte med tidens krav.