Boken 'Flere språk, flere muligheter' gir en grundig innsikt i pedagogisk og spesialpedagogisk tilrettelegging for flerspråklighet, språkvansker og utviklingshemming, med fokus på barnehage og skole. Hovedmålet med tilretteleggingen er å sikre at alle har mulighet til å delta i den ordinære opplæringen, uavhengig av språklige utfordringer. Boken presenterer en arbeidsmodell som veileder leserne i hvordan ulike tilretteleggingstiltak kan koordineres, herunder forarbeid, ord- og begrepslæring, samt flerspråklig læring og metodiske tilnærminger som fremmer forståelsen av læringsinnhold og utviklingen av språkferdigheter. Denne boken henvender seg ikke bare til studenter i pedagogisk og spesialpedagogisk utdanning, men også lærere, barnehagelærere og profesjonelle som arbeider med flerspråklige barn og unge som har behov for tilpasset opplæring eller spesialpedagogisk støtte. Den er også nyttig for de som arbeider med flerspråklige barn uten tilleggsvansker. Den andre utgaven av boken representerer en omfattende oppdatering av den første utgaven fra 2012, og inkluderer nye teorier og kunnskap.