Hvordan kan lærere vurdere om en elev er 'god nok' i norsk? Boken 'God nok i norsk?' tilbyr en innholdsrik veiledning for lærere som ønsker å forstå språk- og skriveutviklingen til elever med norsk som andrespråk, med fokus på reelle elevtekster. Ved å analysere disse tekstene, kan lærerne kartlegge elevens nåværende nivå i norskinnlæringen og legge til rette for videre utvikling. Effektiv vurdering krever både lærerens kompetanse og en enhetlig praksis blant lærerkollegiet. I denne boken presenteres en fyldig oversikt over vanlige trekk ved andrespråksutvikling og skriving, sammen med en grundig gjennomgang av sentrale vurderingspunkter for språk og tekst. Dessuten inkluderer den nyttige ideer for hvordan skriveundervisningen kan forbedres. 'God nok i norsk?' er en uvurderlig ressurs for studenter i grunnskolelærerutdanning samt de som spesialiserer seg i norsk som andrespråk og andrespråkspedagogikk, og for alle som jobber med elevarbeid i norsk som andrespråk.