Boken 'Inkluderende kroppsøving' tar for seg hvordan kroppsøvingsfaget kan utvikles til å bli en trygg og inkluderende arena for alle elever. Forfatterne har som mål å gi et evidensbasert perspektiv som kan hjelpe kroppsøvingslærere med å reflektere over sin egen undervisningspraksis, slik at de kan skape rom for inkludering i sine klasserom. I stedet for å fokusere på spesifikke tiltak for enkeltstudenter, understreker boken betydningen av å utvikle gode læringsmiljøer og aktiviteter som er tilpasset alle. Likevel viser det seg at enkelte elevgrupper fortsatt opplever ekskludering i faget. Den reviderte utgaven av boken inkluderer nå et nytt kapittel som undersøker forholdet mellom inkludering og skolens overordnede mål om danning. I tillegg er samtlige kapitler oppdatert i lys av nyere forskning og det nye læreplanverket som trådte i kraft fra 2020. Boken henvender seg til forskere, lærerutdannere, studenter og lærere som ønsker å fremme inkludering og kvalitet i kroppsøvingsfaget.