Boken 'Læring' utforsker et sentralt tema i utdanningssystemet, nemlig læring, som er gjenstand for mye debatt og ulike tolkninger. I denne grundige fremstillingen presenteres flere perspektiver på læring, med særlig fokus på sosialt, kognitivt og sosialt-kognitivt perspektiv. Læring har en viktig rolle ikke bare i utdanning, men også i arbeidslivet og i samfunnsdebatten generelt. I boken blir tre essensielle tilnærminger til læring nøye analysert. Først blir det lagt vekt på det sosialt og kulturelt betingede aspektet, som belyser hvordan interaksjoner mellom mennesker former læringsprosesser. Deretter følger en grundig gjennomgang av det kognitive perspektivet, der oppmerksomheten rettes mot de indre mentale prosessene som ligger bak læring hos den enkelte. Til slutt undersøkes det sosialt-kognitive perspektivet, som kombinerer både individuelle faktorer og deres omgivelser. Samlet gir 'Læring' en omfattende og oppdatert oversikt over læringsteori og forskning, designet for å være en uvurderlig ressurs for studenter, lærere og alle som er interessert i dypere forståelse av hvordan vi lærer.