Cappelen Damm akademisk

Sosialt entreprenørskap i Norge

Sosialt entreprenørskap i Norge

Produktbeskrivelse

Boken 'Sosialt entreprenørskap i Norge' av Benedicte Brøgger utforsker en relativt ny og fascinerende tilnærming til næringsliv, som først ble introdusert på 1980-tallet. I takt med en økende global interesse for sosialt entreprenørskap, befinner Norge seg fortsatt i en tidlig utviklingsfase av denne praksisen. I kjernen av sosialt entreprenørskap ligger ideen om å kombinere samfunnsnyttige mål med innovative løsninger fra det kommersielle næringslivet. Forfatteren belyser hvordan sosiale entreprenører opererer på tvers av de tradisjonelle grensene i det norske samfunnet, motivert av hensynet til sosiale formål. Denne flerfaglige boken henter innsikt fra ulike disipliner, inkludert antropologi, økonomi, kulturstudier, entreprenørskapsstudier og statsvitenskap. Den presenterer viktige begreper innen sosialt entreprenørskap og utforsker de teoriene og miljøene som har vært grunnleggende i feltet. Gjennom et variert utvalg av praktiske eksempler, gir boken leseren en dypere forståelse av hvordan sosialt entreprenørskap opererer, samt hvordan ressurser som tid og penger kan mobiliseres for å skape en positiv samfunnsinnflytelse.

Prishistorikk

Lavest
390 KR
Høyest
419 KR
Gjennomsnitt
395 KR
Median
390 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Cappelen Damm akademisk
Navn Sosialt entreprenørskap i Norge
GTIN/EAN/ISBN 9788202394745
Kategorier Bøker