I 2004 utgav Stephen L. Vargo og Robert F. Lusch en banebrytende artikkel som endret forståelsen av verdiskaping ved å introdusere begrepet «tjenestedominant logikk» (TD-logikk). Denne boken presenterer en grundig utforskning av ideene som ble lansert i artikkelen, og setter fokus på overgangen fra et tradisjonelt varefokusert og bedriftsorientert syn til et mer moderne tjenestefokusert og kundeorientert perspektiv. Forfatterne gir leserne en grundig innføring i prinsippene bak TD-logikken og hvordan disse kan anvendes praktisk. Boken tar for seg et klart alternativ til den eksisterende forståelsen av bedrifters drift, som ofte er preget av planlagt produksjon og profittmaksimering. Gjennom ti grunnleggende prinsipper presenterer de et solid rammeverk for hvordan organisasjoner bør struktureres og drives. TD-logikken har betydelig relevans for alle typer virksomheter, uavhengig av bransje, og gir innsikt i hvodan bytte av tjenester fungerer som den essensielle mekanismen bak alle sosiale og økonomiske transaksjoner. Med sin lettfattelige stil vil denne boken være til stor glede for både akademikere og praktikere som ønsker å forstå de dynamiske kreftene i dagens økonomiske landskap.