Tidligere var valgmulighetene for å oppnå høy effekt i din Mopar-muskelbil eller -truck begrenset til enten en bytte av storblokk eller den ettertraktede Hemi-motoren. Dette innebar i det minste at man måtte skaffe seg forskjellige motorfester, K-fester, girkasser, eksosanlegg osv. – og Hemi-motorer har aldri vært billige. Nå finnes det derimot en ny måte å øke hestekreftene på: ved å bore og stroke din Mopar small-block for å oppnå større kubikk – helt opp til 476 kubikk-tommer. Small-block Mopar er kjent for å være en av de enkleste motorene å modifisere for å øke slagvolumet, uten behov for omfattende endringer eller spesialisert maskinarbeid – motoren virker nærmest designet for å håndtere mer volum. Denne boken viser deg hvordan du kan oppnå kraften fra en stor-kubikk motor, og deretter optimalisere de øvrige systemene i small-block-en – inkludert innsuget, topplokket, ventilassistert, tenning, eksos og mer – for å få mest mulig ut av de ekstra kubikkene. Jim Szilagyi, som er spesialist på ytelse for Dodge Motorsports og Mopar Performance Parts, gir her en grundig innføring i byggingen av kraftfulle big-inch Mopar-motorer.