Oppdag historien om hot rodding med et nostalgisk blikk på vintage hastighetsutstyr. Når de fleste tenker på hastighetsdeler, går tankene gjerne tilbake til 1940- og 1950-tallets Ford flatheads. Men visste du at industrien for hastighetsdeler har røtter som strekker seg helt tilbake til Model T-æraen? Det stemmer! Så snart biler ble masseprodusert, begynte produsenter å lete etter måter for å gjøre dem raskere. Bedrifter som Roof, Rajo, Winfield, Miller, Frontenac og Holley utviklet hastighetsdeler for 4-sylindrede Model T-motorer og oppnådde hastigheter på opptil 100 mph. I "Vintage Speed Parts: Utstyret som drev industrien" tar den erfarne historikeren Tony Thacker oss med på en reise gjennom hot rodding-historien, sett gjennom øynene til produsentene av hastighetsutstyr. Boken dekker temaet kronologisk, og starter med de tidlige 4-sylindrede motorene. I 1932 introduserte Henry Ford flathead V-8-motoren, som først var tregt å bli tatt i bruk som racer-motor til de riktige delene ble utviklet.