I 1990-årene introduserte Anne Meyer, David Rose og deres kolleger ved CAST begrepet 'universell utforming for læring' (UDL), et rammeverk designet for å forbedre undervisning og læring. Basert på nye innsikter fra læringsvitenskapene og kreative bruk av digitale teknologier, er UDL et verktøy som kan hjelpe lærere med å forbedre og optimalisere læringsopplevelser for alle individer. I denne boken gir Meyer, Rose og Gordon, sammen med CASTs forsknings- og implementeringsteam, den mest omfattende presentasjonen av UDL-prinsipper og -praksiser siden 2002. Denne nye framstillingen av UDL inkluderer verdifulle bidrag fra forskningsmiljøet og erfaringer fra skoler og universiteter. 'Universal Design for Learning: Theory & Practice' inneholder: * Ny innsikt fra forskning om læringsforskjeller og hvordan menneskelig variasjon påvirker læringsmiljøene * Forskningbaserte diskusjoner om hva det innebærer å bli ekspert på læring * Førstehåndserfaringer og eksempler på implementering av UDL på alle nivåer og i ulike fag.