Sports and Entertainment Marketing, Student Edition
Produktbeskrivelse
Boken ‘Sports and Entertainment Marketing, Student Edition’ gir en grundig introduksjon til viktige ferdigheter innen sports- og underholdningsmarkedsføring, fra markedsplanlegging til promotering og salg. Gjennom praktiske eksempler fra den populære sports- og underholdningsindustrien, legger boken et solid fundament for å lære essensielle markedsføringskonsepter. Viktige emner som distribusjonskanaler, globale problemstillinger, kundeservice og økonomiske prinsipper skaper direkte forbindelser til virkelige virksomheter, kjente idrettsutøvere og kjendiser. Studentene arbeider i team for å utvikle en omfattende markedsføringsportefølje der de anvender markedsføringsfunksjoner på realistiske scenarioer, fra nomineringer til prisutdelinger til analyse av Super Bowl-reklamer og planlegging av vellykkede produktkampanjer. Kapitlene inneholder innhold, funksjoner og aktiviteter for kritisk tenkning som utfordrer studentene til å vurdere ulike markedsføringsroller, fra påvirkere til tredjeparter innen sosiale medier, i tillegg til nye strategier innen sosiale nettverk, datainnsamling, engasjement av fans og promokampanjer. Gjennom hele læreboken oppfordres studentene til å forske.