I 1894 leverte det svenske telekommunikasjonsselskapet Ericsson sine første produkter til Kina. I dag strekker Ericssons historie seg over mer enn 125 år i dette markedet, en varighet som overgår de fleste andre globale selskapers og nasjoners aktiviteter i landet. Dette i en bransje preget av rask teknologisk utvikling og omveltninger. I boken "Ericsson and China: A Lasting Relationship", tar Ericsson-veteranene Lars A. Stålberg og Per-Olof Björk oss med på en reise gjennom dette langvarige forholdet. Basert på over 30 års praktisk erfaring undersøker forfatterne de sentrale hendelsene som har formet Ericssons tilstedeværelse i Kina, støttet av grundig forskning i de omfattende historiske arkivene til Ericsson. De deler levende minner fra dem som har opplevd disse begivenhetene, i håp om å formidle det engasjementet som er blitt møtt både på bedrifts- og nasjonsnivå: en forpliktelse til å bygge langsiktige relasjoner for felles suksess.