Den sjette utgaven av "The Marketing Plan Handbook" tilbyr en effektiv og strømlinjeformet tilnærming til utarbeidelse av konsise og meningsfulle markedsføringsplaner. Boken presenterer en omfattende, trinnvis metode for å utvikle en strategisk levedyktig markedsføringsplan, og gir relevant informasjon på en kortfattet og direkte måte. Den skisserer de grunnleggende prinsippene for skriving av en markedsføringsplan og presenterer et helhetlig rammeverk som omfatter planens essensielle komponenter. Et særlig kjennetegn ved denne boken er dens fokus på markedsføring som en prosess for verdiskapning. Gjennom å inkludere de tre aspektene ved verdihåndtering - håndtering av kundeverdi, håndtering av samarbeidspartnerverdi og håndtering av bedriftsverdi - er markedsføringsplanen beskrevet i boken relevant ikke bare for forbrukermarkedet, men også for bedriftsmarkedet. Denne integreringen av forbruker- og bedriftsplanlegging i én enkelt ramme er avgjørende for å sikre suksess i dagens komplekse marked.