Urban Destination Marketing in Contemporary Europe
Produktbeskrivelse
Denne boken har som mål å forene teori og praksis innen destinasjonsmarkedsføring. Den forsøker å bygge bro over gapet mellom den akademiske litteraturen om urban destinasjonsmarkedsføring og den faktiske måten denne markedsføringen utføres på av destinasjonsmarkedsføringsorganisasjoner (DMO-er). Gjennom en grundig analyse og kritisk vurdering av det nåværende paradigmet for destinasjonsmarkedsføring, skisserer forfatteren grunnlaget for et paradigmeskifte. Den nye teorien tar hensyn til avvikene og unntakene knyttet til det eksisterende paradigmet, og adresserer spørsmålet om hva som i fremtiden best kan danne grunnlaget for markedsføringsoperasjoner innen urbane DMO-er. Boken inkluderer 21 dybdeintervjuer med ledende eksekutiver fra DMO-er, slik at praktikere kan gi sine egne beskrivelser av hvordan de gjennomfører sine aktiviteter innen destinasjonsmarkedsføring.