Endelig finnes det en bok om kreativ programmering, skrevet spesielt for kunstnere og designere! Denne andre utgaven tilbyr utvidet og oppdatert innhold som integrerer de nyeste fremskritt og trendene innen kreativ programmering, spesielt for kreative sjeler som ønsker å arbeide direkte med P5.js og online plattformer. Boken utforsker dypere de komplekse sidene ved datakunst og inkluderer ferske casestudier som belyser reelle anvendelser av kodekunst, og inspirerer leserne til å tenke utenfor tradisjonelle rammer. I stedet for å følge et programmeringskurs fra informatikk er denne boken rettet mot kreative som opererer i skjæringspunktet mellom design, kunst og utdanning. Gjennom virkelige eksempler på datakunst vises forbindelsen til de fire fundamentale søylene, samtidig som eventuelle fallgruver og utfordringer i den kreative prosessen adresseres. Alle kodeeksempler er presentert i et fullt integrert Processing-eksempelbibliotek, noe som gjør det enkelt for leserne å komme i gang. Denne unike og balanserte tilnærmingen gir en uvurderlig ressurs for enhver kunstner eller designer som ønsker å utforske grensene for hva som er mulig innen kode og kunst.