I Nefando tar Mónica Ojeda oss med inn i en teknologi-inspirert skrekkverden, der frykt og begjær veves sammen i livene til seks unge kunstnere som deler en leilighet i Barcelona. Kiki Ortega, en forsker som artistisk skriver på et pornografisk roman, Iván Herrera, en forfatter med en kompleks forbindelse til sin egen kropp, og de tre søsknene Irene, Emilio og Cecilia, som stille søker etter måter å heve seg over barndommens traumer. I tillegg møter vi El Cuco Martínez, en videospilldesigner som utfordrer de digitale grensene med sine skapelser. Alle disse karakterene er knyttet til Nefando, et kontroversielt kultvideospill med et mysterium tilknyttet sin hensikt. I denne parallelle virkeligheten finner spillere midlertidig lindring fra smertefulle minner og nåværende skam, men til en skremmende pris: en elastisk oppfatning av seg selv og sin egen moral. Er Nefando et spill for skrekkentusiaster, en etisk utfordring for deltakerne, eller en poetisk utforskning av menneskets indre? Boken dykker ned i det virtuelle, og stiller spørsmål ved grensene mellom virkelighet og fiksjon.