Boken "Colors in Japanese Art" av Nobuyoshi Hamada gir en dyptgående utforskning av hvordan farge brukes i noen av de mest berømte verkene innen japansk kunst, fra det 16. århundre til i dag. Med et blikk på de livlige røde nyansene i tradisjonelle kimoner og de rolige blå tonene i tarashikomi-elvelandskap og tresnitt, fremhever denne boken hvordan fargen i seg selv fungerer som en sentral skikkelse i Japans rike og varierte kunsttradisjon. Enten du er en samler av japansk kunst, en student innen kunsthistorie, eller bare fascinert av de dype nyansene og tonevariasjonene som japansk kunst tilbyr, vil "Colors in Japanese Art" være din nøkkel til å forstå denne ekstraordinære kunstneriske tradisjonen. Boken presenterer over 120 imponerende verk innen både fin- og dekorativ kunst, og drøfter fargepalettene brukt i hvert enkelt verk, inkludert: de strålende røde, gylne og flerfargede kimonene fra Edo-perioden på 1700- og 1800-tallet; de gylne, grønne og dype blå sesongtematiske skjermene fra kunstnere som Tohaku og Sesshu; de elegante rosa- og blåtonene i landskapstrykkene til Hiroshige og Hokusai; samt de blå, røde og gule nyansene i Ko-Kutani og Imari-porselen fra Edo-perioden.